onsdag 18. november 2009

Ny periode - foto!

Vi har nå begynt på en ny periode, hvor de som hadde trykk har foto, og omvendt. Vi har fått temaene høst, frost, frukt, grønnsaker, sol oppgang og sol nedgang. I løpet av denne perioden kommer jeg til å legge ut bilder jeg tar i de forskjellige temaene. For at det ikke skal bli for uoversiktlig og alt for lange innlegg kommer jeg til å lage et nytt innlegg for hvert tema. Og under her ser du noen av mine resultater under temaet frost. Alle bildene er tatt med speilrefleks kamera, på auto modus, og ideen/målet var å få tatt noen fine bilder som fikk frem frosten tydelig i bildet. Når jeg skulle ta disse bildene lærte jeg at det var viktig å ha en spesiel vinkel for at frosten skulle bli tydelig. Jeg måtte ta bildene fra en passe avstand. Ikke for langt unna eller for nærme, for da syntes ikke frosten så godt i bildet.

Dette bilde har jeg redigert i paint, bare klippet ut litt rundt bilde, for å få hovedfokuset på frosten i midten. Slik så det egentlig ut:

Jeg valgte å klippe bort det rundt, fordi jeg syntes den mørke skyggen tar hovedfokuset bort fra frosten i midten. Men det er også litt kult med den mørke skyggen, for vi ser stor overgang fra skyggen, til frosten rundt. Men det i midten blir litt svakere og litt blast i dette bilde, enn i bilde nr 1 :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar